AxionContinu meet realtime cliëntervaringen

AxionContinu Verhalen

AxionContinu meet realtime cliëntervaringen

Zuil op locatie Isselwaerde.

Zuil op locatie Isselwaerde.

De Utrechtse ouderenzorgorganisatie AxionContinu kan op ieder moment de tevredenheid van haar cliënten en familieleden in kaart brengen.

Zo werkt het meten van klantervaringen conform het nieuwe Kwaliteitskader Verpleeghuiszorg.

Meetzuilen

Op alle locaties staan meetzuilen. De zuilen staan op strategische plekken zodat bezoekers, familieleden en patiënten gemakkelijk een vragenlijst kunnen invullen. Op locaties waar PG-cliënten verblijven, gaat AxionContinu de contactpersonen benaderen en hen uitnodigen om op gezette tijden een vragenlijst in te vullen. Thuis kunnen mensen ook de vragenlijsten beantwoorden, via hun eigen pc of op de telefoon. De gegevens komen op dezelfde applicatie uit.

Cliënttevredenheid

De meting is realtime en daarmee een enorme verbetering ten opzichte van de traditionele uitvraag per post. Deze werd slechts eens in de twee jaar uitgezet en was met bijna zestig vragen veel te lang. De vragenlijst die AxionContinu gebruikt is een stuk korter. Er wordt gewerkt met een vaste vragenlijst die is gestandaardiseerd op doelgroep.’ Er wordt geïnformeerd naar deskundigheid, veiligheid en gastvrijheid. Ook de belangrijke NPS-vraag zit erbij. Deze Net Promotor Score, of de klant de zorg bij anderen zou aanbevelen, is een belangrijke kwaliteitsindicator. De app kan met een extra vraag of een bepaald thema, gemakkelijk worden aangepast.’

Managementinformatie

AxionContinu gebruikt de beantwoorde vragenlijsten als managementinformatie. Kwaliteitsfunctionarissen halen de gegevens uit het systeem en maken daar per kwartaal rapportages van die ze naar de locatieleiding sturen. Ook het managementteam en het bestuur van AxionContinu krijgen de rapportages. En omdat het realtime is, kan iedere leidinggevende op elk moment om informatie vragen. De informatie komt ook in de jaarverslagen en zijn we transparant. Continue leren en verbeteren staat voorop.

Aanmelden: Bel (030) 820 03 63 of stuur een mail naar info@zorgdna.nl.



Call Now Button